Finantarile destinate start up-urilor si chiar intreprinderilor cu vechime prin diferite programe ale Uniunii Europene dau un impuls antreprenorilor pentru a pune in practica idei de afaceri, iar foarte apreciate sunt cele legate de activitati de productie.

Inca din faza de idee de afacere, intreprinzatorul trebuie sa aiba in vedere cativa factori principali, de care ar depinde succesul realizarii ideii, pe parcurs fiind necesara si bifarea diverselor detalii previzibile si imprevizibile.

Produsul

Un minim studiu de piata este necesar inainte de a incepe o afacere bazata pe fabricarea unor produse. Companiile mari, inainte de a lansa noi produse, se bazeaza pe studii de piata facute pe esantioane de consumatori, dar un producator aflat la inceput de drum nu detine fonduri, in general, pentru asemenea cheltuieli. O solutie poate fi sondarea opiniei publice pe retele sociale, mai ales pe grupuri cu interese apropiate de produsul respectiv, astfel incat aprecierile si comentariile la un prototip ar putea indica succesul sau eventualele modificari care ar putea fi aduse produsului.

Utilajele, aparatura si materia prima

Marea parte a investitiei intr-o afacere de productie este reprezentata, de obicei, de achizitonarea de utilaje, iar acest efort poate fi sustinut printr-o finantare, proiectele privind afacerile de productie avand sanse importante de finantare nerambursabila cu fonduri de stat sau europene.

O alta solutie pentru o cheltuiala minima pentru utilaje ar putea fi achizitionarea acestora la mana a doua, cu preturi semnificativ reduse fata de costurile unor utilaje noi.

factory-722863_960_720

Grija pentru angajatii

 

Patronul aflat la inceput de drum va lua in considerare remuneratii minime pentru angajati, insa personalul de calitate nu va ramane mult timp in firma daca nu i se acorda salarii decente si beneficiile minime impuse de lege.

Pauze suficiente, masuri de protectia muncii, bonusuri si o atitudine corecta a angajatorului fata de angajati poate tine personalul motivat si sa se evite plecarea angajatilor de calitate. In plus, mici amanunte pot cantari in ochii angajatilor: premiile neimpozitabile nu sunt obligatorii pentru firme, dar acordarea acestora este asteptata si apreciata de angajati; sunt esentiale pentru o munca eficienta dotarile de calitate si echipamentele de care au nevoie angajatii (de exemplu, salopeta pantaloni cu talie este mai potrivita pentru anumite categorii de muncitori si poate mai comoda).

1

Distributia si potentialul de vanzare

Succesul unei afaceri depinde de vanzari, iar promovarea, distributia si modalitatile de vanzare a produselor trebuie incredintate unor angajati sau colaboratori priceputi. Un site este elementar pentru prezentarea firmei si a produselor, dar si abordarea directa a clientilor poate fi calea potrivita pentru a vinde cu succes produse – in targuri si expozitii de profil, motivarea actorilor din retelele de distributie, dar si a cumparatorilor si adoptarea unor strategii specifice.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading ... Loading ...

Leave a Reply