De ceva ani incoace, pentru masinile cu motoare diesel s-a creat filtrul de particule pentru diminuarea poluarii aerului. Acest filtru are ca scop retinerea particulelor si spargerea lor, care sunt extrem de periculoase pentru organismul uman si care poate duce la grave probleme de sanatate respiratorii si este pozitionat pe traseul de evacuare al masinii. Aici este vorba in principal de particulele de carbon fiind cele mai periculoase.
Pentru orice problema legata de flitrul de particule puteti apela cu increderea la filtredeparticule.ro pentru ca numic nu va ramane nerezolvat si veti beneficia de cele mai bune servicii si produse.
Aceste filtre au inceput sa apara acum putin peste 10 ani si au fost practic trecerea de la motoarele euro 3 la motoarele euro 4 in cazul celor pe motorina. Sunt extrem de utile dar din pacate pot aduce si ceva batai de cap daca nu sunt respectate indicatiile producatorului auto.
Este normal ca dupa un anumit numar de kilometrii parcursi ca acesta sa se infunde si sa necesite curatare sau regenerare insa se poate intampla acest lucru si mai devreme daca nu sunt respectati cativa pasi simpli.

1301dp_06-diesel_engine_spotters_guide-diesel_particulate_filter-1024x768
Masinile diesel care au in componenta filtru de particule trebuie conduse la turatii mai mari pentru ca aceste particule sa se sparga efectiv prin filtru si mai apoi sa fie scoase din sistemul de esapament sub forma de gaz ars. Aglomeratia din mediul urban poate duce la infundarea acestui filtru datorita turatiilor reduse la care practic ne obliga traficul sa schimbam vitezele.
Daca s-a ajuns la infundarea lui si s-a aprins un martor luminos in bord care indica aceasta problema, cel mai simplu mod prin care se poate curata acest filtru este ca masina sa fie condusa cu viteza la niste turatii relativ ridicate iar totul sa fie consant pana in momentul stingerii martorului din bord.
Insa exista si masini care il pot regenera singure si care au un injector separat care duce in camera filtrului iar cand acesta se infunda. In acest moment temperatura din camera filtrului este crescuta prin sistemul masinii iar particulele incep sa fie arse si eliminate in atmosfera sub forma de gaz care este ceva mai prietenos decat particulele in sine. Treaba cu aceste particule este ca ele sunt defapt niste bucati minuscule care se pot fixa in interiorul plamanului pe peretii acestuia iar in timp pot cauza chiar si canecrul pulmonar spre deosebire de gaz care practic este inspirat si expirat.
In principal un stil de condus ceva mai agresiv sa zicem asa poate prelungii durata de viata a acestuia fara a fi nevoie de curatare. Daca nu se poate rezolva nimic prin “alergarea” masinii exista si service-uri care pot regenera filtrul printr-o procedura indusa cu testerul de fabrica.
Evitati anularea din soft a acestui filtru sau anularea care practic presupune scoaterea lui si inlocuirea cu o simpla teava, deoarece pe termen lung acesta poate avea consecinte grave asupra masinii dar in special asupra mediului inconjurator si implicit a ta. Inca un aspect de care trebuie sa tinem cont este ca o masina cu filtrul de particule anulat sau scos nu va putea trece de ITP. Acesta a fost creat cu un scop iar daca se vor respecta indicatiile date de producatorul auto, orice neplacere legata de costuri suplimentare nu va mai fi posibila.
Pentru orice problema legata de flitrul de particule puteti apela cu increderea la filtrudeparticule.ro pentru ca numic nu va ramane nerezolvat si veti beneficia de cele mai bune servicii si produse.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading ... Loading ...

Leave a Reply